ιστορία

Ο Θάνος Βακαλόπουλος ξεκίνησε την αθλητική του καριέρα στον Ιστιοπλοϊκό ‘Ομίλο Θεσσαλονίκης το 1964.

Για διάστημα δέκα ετών συμμετείχε αγωνιστικά στις κατηγορίες Optimist, 4.20 και 4.70, κατακτώντας το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στα 4.20 το 1972, έχοντας παράλληλα νίκες σε Διασυλλογικά Πρωταθλήματα στις παραπάνω κατηγορίες.

Με το τέλος της στρατιωτικής του θητείας το 1978 ξεκινάει την προπονητική, ιδρύοντας την πρώτη σχολή Laser και Optimist στο Πόρτο Ράφτη - Αττικής.

Επιστρέφοντας στην Θεσσαλονίκη το 1979 κάνει πλήρωμα στα 4.70 με τον Ντίνο Λοτζετίδη και παράλληλα αρχίζουν τον πειραματισμό για κατασκευή και βελτίωση πανιών Dinghies και Windsurfing.

Από 1981 μέχρι το 1989 είναι Γενικός Διευθυντής Σχολών Windsurfing για τις Αγγλικές εταιρίες Sun Med και Red Wing Travel της British Airways, με βάση του την Βασιλική της Λευκάδας.

Από τo 1990 μέχρι το 1993συμμετέχει σε αγώνες με πλήρωμα τον Simon Morgan στην κατηγορία HC16 και παράλληλα εργάζεται ως προπονητής σε Catamaran και Laser 4000.

Το 1994 επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη και εργάζεται στο ιστιοραφείο της Elvstrom ενώ παράλληλα συμμετέχει και κερδίζει την πρώτη θέση στο Κύπελο του Πόρτο Καρράς στην κατηγορία των IMS A Class.

Το 1995 κερδίζει την δεύτερη θέση στο Κύπελο του Πόρτο Καρράς και την πρώτη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στην ίδια κατηγορία.

Το 1996 αποχωρεί από την Elvstrom και επιστρέφει στην Wildwind στην Λευκάδα για

προετοιμασία και συμμετοχή σε Διεθνείς συναντήσεις HC16 με τον Simon Morgan.

Το 1997 επιστρέφοντας στην Θεσσαλονίκη συνεργαζεται ξανα με τον Ντίνο Λοτζετίδη ο οποίος επαναλειτουργεί το ιστιοραφείο DL Sails που ήταν κλειστό από το 1990, δουλεύοντας μαζί του προσφέροντας τεχνογνωσία για την κατασκεύη πανιών κρουαζιέρας και αγωνιστικών Ανοικτής Θαλάσσης.

Παράλληλα συμμετέχει σε αγώνες Catamaran κερδίζοντας:

  • 1997 πρώτη θέση στο Πανελλήνιο Κύπελο Catamaran και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Catamaran με HC16.
  • 1998 πρώτη θέση στο Πανελλήνιο Κύπελο Catamaran και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Catamaran με Tornado.
  • 1998 πρώτη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Tornado
  • 1998 πρώτη θέση στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Nacra Open με Nacra 6

Η εμπειρία και η γνώση όλων αυτών των ετών τον ωθεί να ξεκινήσει αθλητικό τμήμα στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Catamaran Τορωναίο στην Περαία-Θεσσαλονίκης ο οποίος μέχρι εκείνη την περίοδο λειτουργούσε σε ερασιτεχνικό επίπεδο, μόνο με ενήλικες ιδιοκτήτες σκαφών, δινοντας την ευκαιρία και σε μικρά παιδιά να γνωρίσουν την ιστιοπλοία μεσο του καταμαράν.

Μετά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Tornado στη Βραζιλία το 1998, σταματά την αγωνιστική του δραστηριότητα λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Το 1999 ξεκινάει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες με Catamaran στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Catamaran Τορωναίος.

Το 2000 αποχωρεί από το Ιστιοραφείο της DL sails και ξεκινάει με τον Στέργιο Ιωαννίδη την Ostria Marine Center όπου δημιουργείται και Ιστιοραφείο και ασχολείται αποκλειστικά με αυτό.

Επαναδραστηριοποιήτε αγωνιστικά στην κατηγορίαTornado κερδίζοντας την πρώτη θέση στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Tornado το 2000 και το 2001.

Επίσης κερδίζει την πρώτη θέση στο Athens Eurolymp το 2001 όπου τελειώνει οριστικά η συμμετοχή του σαν αθλητής στην κατηγορία Tornado.

Παράλληλα την περίοδο εκείνη, ξεκινάει η έρευνα για τον σχεδιασμό πανιών Tornado.

To 2002 συμμετέχει και κερδίζει την πρώτη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Catamaran με μονοθέσιο σκάφος Hobie Cat FX One, όπου είναι η τελευταία του συμμετοχή ως αθλητής, μιας και σταματάει λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Έχοντας ένα αρκετά γρήγορο σέτ πανιών μαΐστρας και φλόκου σε σκάφος Tornado το οποίο χρησιμοποιεί το δεύτερο πλήρωμα του "Τορωναίου" και διακρίνεται επικεντρώνεται περισσότερο στην εξέλιξη του μπαλονιού.

Παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 καταφέρνει να έχει το πιο γρήγορο μπαλόνι στο στόλο, το οποίο ατυχώς καταστρέφεται όταν βάφεται με τα χρώματα της Ελληνικής Σημαίας μετά την καταμέτρηση. Λόγω του ότι η αντικατάσταση του με ένα ίδιο μπαλόνι είναι αδύνατη, το Ελληνικό πλήρωμα αναγκάζεται να τρέξει στους αγώνες με το δεύτερο μπαλόνι άλλου κατασκευαστή που έχει ήδη περάσει καταμέτρηση.

Μετά την Ολυμπιάδα δημιουργείται το καινούργιο πλήρωμα του Κ. Τριγκώνη - Ι. Πασχαλίδη και όλα μπαίνουν σε καινούργια βάση.

Κλείνεται συμφωνία ότι το πλήρωμα θα τρέχει αποκλειστικά με πανιά "OS3" και ξεκινούν μόνο με μαΐστρα και φλόκο περιμένοντας την αλλαγή του καταρτιού του σκάφους, μιας και μετά την αλλαγή αυτή οι μαΐστρες θα πρέπει να σχεδιαστούν εκ νέου.

Την ίδια χρονιά η Ostria Marine Center εξοπλίζει το ιστιοραφείο με το σχεδιαστικό πρόγραμμα Sail Pack της BSG που θεωρείτε ότι πιο εξελιγμένο στο σχεδιασμό πανιών, καθώς επίσης και με Plotter Cuter της Aeronaut μηχάνημα πιστοποιημένο για την ακρίβεια στην επανάληψης κοπής πανιών και ακριβή μεταφορά στοιχείων από το σχεδιαστικό πρόγραμμα.

Αυτό δίνει την δυνατότητα πιο γρήγορης εξέλιξης στο σχεδιασμό και κατασκευή των αγωνιστικών πανιών, καταφέρνοντας το Ελληνικό πλήρωμα για τα επόμενα χρόνια να πρωταγωνιστήσει φέρνοντας σημαντικές διακρίσεις.